29.10.07

29.10.07
L'altre dia estava parlant amb uns descreguts, d'aquells k primer et miren de costat, després et miren malament i acte seguit menyspreen les teves paraules pel simple plaer de fer-ho, sobre els crancs Heike.

Segons la llegenda, en un d'aquells mars de Japó, es batallava intensament als primers segles del primer mil·leni i (ultra-resumint), un dels bàndols de guerrers conjuntament amb l'emperador, van anar a parar al fons del mar. La llegenda narra com, a partir d'aleshores, els crancs k emergien/pescaven en aquella zona tenien els rostres dels guerrers gravats a la closca; com a tal, eren considerats les seves reencarnacions.


El nostre amic Carl n'explica les causes d'aquest curiós fenòmen: al llarg dels segles, els pescadors han rebutjat i tirat al mar els crancs k més semblaven cares de guerrers, per superstició/respecte, mentre k es seguien engolint els crancs vulgaris. Per tant, els crancs k tenien certa similitud amb cares de samurais tenien moltes més possibilitats de supervivència (i descendència) k la resta, amb la qual cosa, aquest subtipus de cranc ha proliferat al llarg dels segles, sent ara la majoria. La seleció artificial.










5 comentaris:

Nuriaka ha dit...

la Sel·lecció artificial tb existeix en els humans... és el que ha fet la cultura... sona surrealista oi? ;)

sil ha dit...

no, sona poc pragmàtic. Els humans som molt macos i molt bona gent (no comment), i m'abstindré d'exposar aquí certa part de les meves idees, però pots estar segura k tu i jo en altres temps tindriem unes baixes possibilitats de supervivència, per cegates.
Tu no sé què faries si estiguéssim a l'edat de pedra o bronze o por ahí, però com k jo tinc claríssim k de recolectoria ni caçadora no serviria (massa miopia com perquè el grup s'arrisqui a que els porti bayes verinoses), faria de chamán. Unes plomes per aquí, uns ossos per allà i ala, a fer el friki i ser respectat!

La reeducació cultural ens ha salvat a molts i ha condemnat els humans com a espècie evolutiva.

dellwoodbacker ha dit...

completament d'acord.. l'espécia humna es la riota de l'evolució... una birria animal sens dubte.. ni tu ni jo ni estic segur que el 90% de l'evolució sobreviurim molt temps en un ambient salvatge... No se ni si per chamán serviriem! per cert... sabies que la condició de chaman als indis de nord américa anava estratament lligada a la condició d'homosexual? es creia que tenien poders mágics.. o sea ke ... me kedo con el puesto monada..

sil ha dit...

¬_¬'

Nuriaka ha dit...

ehem... aviam o jo no ho he entès o estem dient el mateix... jo estic dient que en l'espècie humana no existeix la sel·lecció natural, sino l'artificial i és el què ha fet la cultura... es nota no que no soc de lletres? jusjus